- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Volvo EX 30
Videotesty Volvo
Zhrnutie video recenzie auta Volvo EX30
EX30 je prvý elektromobil Volvo postavený na čínskej platforme SEA od koncernu Geely. Od roku 2025 sa bude vyrábať aj v Belgicku. Platformu zdieľa s modelmi ako Smart #1 alebo Zeekr X. Napriek čínskemu pôvodu Volvo zdôrazňuje ekologickú výrobu a recykláciu materiálov (napr. 17 % plastov v interiéri je recyklovaných).
Design
EX30 meria 4 234 mm, čo ho radí medzi kompaktné SUV. Interiér je minimalistický s centrálnym 12,3" displejom a systémom Android Automotive OS. Zaujímavosťou je soundbar nahradzujúci klasické reproduktory v dverách. Priestor vzadu je obmedzený – pri nastavení sedadla pre vyššieho vodiča majú cestujúci v zadných radoch málo miesta na nohy.
Technológie
Aplikácia Volvo EX30 umožňuje diaľkové ovládanie (klimatizácia, stav nabitia), no má problémy s bezklúčovým odomykaním. Elektronické kliky dverí niekedy spôsobujú komplikácie pri otváraní. Systém Android Automotive funguje plynulo, integruje Spotify a Google Maps, ale nepodporuje viac účtov súčasne. Chýba možnosť manuálneho vypnutia asistenta držania pruhu.
Jazdné vlastnosti
Podvozok je nastavený komfortne, čo oceníte v meste, no pri dynamickej jazde chýba presnosť v riadení. Verzia s dvojitým motorom ponúka výnimočné zrýchlenie, ale základné verzie sú menej agilné. Spotreba sa pohybuje od 12–14 kWh/100 km v meste po 20 kWh/100 km na diaľnici. Dojazd v reálnom prevádzke je ~400 km pre verziu s batériou 65 kWh.
Nabíjanie
EX30 zvláda nabíjanie do 153 kW (10–80 % za 26 minút), no nabíjacia krivka po 60 % výrazne klesá.
Zhrnutie
Plusy
- Vynikajúca dynamika vo verzii s dvojitým motorom
- Intuitívny systém Android Automotive s integráciou Google služieb
- Kvalitné spracovanie a minimalistický design
- Rýchle DC nabíjanie (až 153 kW)
- Komfortný podvozok vhodný pre mestský prevádzku
Mínusy
- Obmedzený priestor pre zadných cestujúcich
- Nekonzistentná funkcia bezklúčového odomykania
- Chýbajúce fyzické tlačidlá pre základné funkcie
- Slabá poloha ukazovateľa rýchlosti (príliš bokom od zorného poľa)
- Menej efektívna klimatizácia pri vysokých teplotách