- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Volkswagen Multivan T7
Prepis hovoreného slova z videotestu:
Toto je najnovšia 7.generácia mimoriadne populárneho Volkswagenu Multivan. Volkswagen je tradične silný v MPV a v osobných dodávkach a aj keď MPV pomaly strácajú popularitu a dokonca mimoriadne obľúbený Sharan končí, tak Multivan rozhodne nie.
Táto siedma generácia je absolútne nový model. Segment MPV sa stráca takmer pred očami a tak aj najväčšie automobilky končia z jeho výrobou. Z množstva automobilov z tejto kategórie, ktoré sa ponúkali ešte pred pätnástimi rokmi takmer nič nezostalo. A aj jedno z najúspešnejších áut MPV Sharan končí. Nový Multivan nebude jeho náhradou. Nato je ešte stále veľký.
To , že je to Multivan siedmej generácie to vidíme hneď na prvý pohľad. Treba povedať, že vďaka novej modulárnej podvozkovej platforme mqb dokázal Volkswagen že to auto je stále rovnako veľké a priestranné aj keď sa o 47mm znížilo a o 37mm rozšírilo. Novinka sa ale zväčšila do dĺžky o 69 milimetrov a zásadne sa predĺžil rázvor, doterajšie 3 m a natiahli o 124 mm.
Praktickosť Multivanu ostala zachovaná samozrejme aj v tejto siedmej generácie , dokonca sa zvýšila. V štandarde od najnižšej výbavy má Multivan posuvné bočné dvere a dokonca s možnosťou podkopnutia sa sami otvoria.
Zaujímavosťou je použitie plastu pri zadných piatych dverách. Aj novinka má množstvo odkladacích schránok a priečinkov. Niektoré z nich sú rafinovane ukryté aj vďaka možnosti veľkej presklenej strechy sa v nich bude ľahšie hľadať. Variabilita vnútorného priestoru je úžasná. Samozrejme dve dĺžkové verzie stále máme pri Multivane, je podstatné, že sedadlá sa dajú perfektne variovať posúvaním, ale vďaka tomu že sa znížila ich hmotnosť, tak sú mimoriadne praktické pri vyberaní.
Keďže nový Multivan má samostatné opierky na lakte pre vodiča a spolujazdca, tak táto stredová konzola vďaka tomu, že stredové koľajnice sa ťahajú cez celé auto odzadu až dopredu, sa dá posunúť až k zadným pasažierom. V novom Multivane namiesto zadnej lavice máme tri samostatné sedadlá. Každé má svoj isofix, každé sa dá posúvať vďaka koľajnicovému systému, sú tu výduchy klimatizácie a zadní pasažieri majú k dispozícii USB porty.
Objem batožinového priestoru v základnej verzii s tromi radmi sedadiel je 469 litrov, pri dvoch radoch 1844 litrov a len so šoférom a spolujazdcom je to 3672 litrov. Interiér nového Multivanu urobil veľký krok vpred, aj keď treba povedať, že už tá šestka bola naozaj luxusná. V tomto interiéri sa cítite ako v klasickom normálnom osobnom aute. A je tu už viacej odvolávok na také tie elektrické Volkswageny a vybavenie interiérov.
Pred vodičom je ešte stále klasický virtuálny kokpit a jeden veľký dotykový displej, ktorý je zabudovaný do prístrojovej dosky. Zmizla radiaca páka automatickej prevodovky, tá sa dostala práve k volantu. Niektoré veci sú aj na tlačidlá a je tu množstvo tlačidiel a ovládačov, ktoré poznáme práve z tých elektrických áut.
Ďaľšie informácie nájdete vo videoteste.