- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Volkswagen Golf GTI
Zhrnutie video recenzie auta Golf GTI
Volkswagen Golf GTI je ikonou medzi hatchbackmi už takmer 50 rokov. S 8 generáciami a predajom 2,3 milióna kusov sa stal základným kameňom segmentu "hot hatch". Modernizovaná 8. generácia prináša aktualizácie dizajnu, techniky aj výbavy, pričom zostáva verná športovému DNA.
Dizajn a svetlá
Golf GTI vyniká agresívnejším dizajnom oproti štandardnému Golfu: špecifické nárazníky, červené prvky v mriežke a športové línie. Štandardné Matrix LED svetlá kombinujú vysoký výkon s adaptívnym svietením a statickým podsvietením rohov. Podvozok je o 15 mm nižší s upravenou geometriou a väčšími brzdami.
Motor
Pod kapotou nájdete 2.0 TSI turbobenzínový štvorvalec s výkonom 195 kW (265 k) a krútiacim momentom 371 Nm. Vďaka novému vstrekovaniu a budikovému cyklu zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 s (o 0,5 s rýchlejšie ako predchodca). Pohon predných kolies dopĺňa 7-stupňová DSG prevodovka a elektronický samosvorný diferenciál VAQ.
Interiér a výbava
Kabína ponúka športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, digitálny prístrojový panel so špeciálnou GT grafikou a 10.25" infotainment. Volant s hardwarovými tlačidlami a možnosťou úplného vypnutia stabilizačného systému dopĺňa 3-zónová klimatizácia. Kvalita materiálov prevyšuje konkurenciu, no lesklé plasty môžu pôsobiť lacnejšie.
Jazdné vlastnosti
V režime Comfort filtruje nerovnosti ako luxusné autá, v športovom režime poskytuje ostrú odozvu. Vďaka adaptívnemu podvozku a diferenciálu VAQ minimalizuje podtáčavosť. Hlučnosť pri 130 km/h dosahuje 69 dB, čo je prijateľné pre športový hatchback. Spotreba sa pohybuje od 7,1 l (mesto) po 10,4 l pri dynamickej jazde.
Variant Clubsport
Top verzia Clubsport pridáva 221 kW (300 k), športovejšie ladenie, výfuk Akrapovič a kované disky. Cena však výrazne stúpa – približuje sa k základnej verzii Golf R.
Konkurencia
V súčasnosti má Golf GTI minimálnu konkurenciu (Hyundai i30N končí, Megane RS nie je v ponuke). Kombinuje praktickosť bežného Golfu s emóciami športového auta, čo z neho robí unikát na trhu.
Plusy
- Vynikajúca kombinácia komfortu a športového výkonu
- Kvalitne spracovaný interiér
- Adaptívny podvozok s veľkým rozsahom nastavenia
- Dlhá tradícia a vysoká zhodnotiteľnosť
- Výborná praktickosť (374 l batožinový priestor)
Mínusy
- Vysoká cena s príplatkovými výbavami (nad 40 000 €)
- Obmedzená možnosť manuálnej prevodovky
- Lesklé plastové prvky v interiéri
- Umelo vytvorený zvuk motora v kabíne
- Prekonzervatívny dizajn oproti konkurencii