Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Golf GTI



Volkswagen Golf GTI je ikonou medzi hatchbackmi už takmer 50 rokov. S 8 generáciami a predajom 2,3 milióna kusov sa stal základným kameňom segmentu "hot hatch". Modernizovaná 8. generácia prináša aktualizácie dizajnu, techniky aj výbavy, pričom zostáva verná športovému DNA.

Dizajn a svetlá

Golf GTI vyniká agresívnejším dizajnom oproti štandardnému Golfu: špecifické nárazníky, červené prvky v mriežke a športové línie. Štandardné Matrix LED svetlá kombinujú vysoký výkon s adaptívnym svietením a statickým podsvietením rohov. Podvozok je o 15 mm nižší s upravenou geometriou a väčšími brzdami.

Motor

Pod kapotou nájdete 2.0 TSI turbobenzínový štvorvalec s výkonom 195 kW (265 k) a krútiacim momentom 371 Nm. Vďaka novému vstrekovaniu a budikovému cyklu zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 s (o 0,5 s rýchlejšie ako predchodca). Pohon predných kolies dopĺňa 7-stupňová DSG prevodovka a elektronický samosvorný diferenciál VAQ.

Interiér a výbava

Kabína ponúka športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, digitálny prístrojový panel so špeciálnou GT grafikou a 10.25" infotainment. Volant s hardwarovými tlačidlami a možnosťou úplného vypnutia stabilizačného systému dopĺňa 3-zónová klimatizácia. Kvalita materiálov prevyšuje konkurenciu, no lesklé plasty môžu pôsobiť lacnejšie.

Jazdné vlastnosti

V režime Comfort filtruje nerovnosti ako luxusné autá, v športovom režime poskytuje ostrú odozvu. Vďaka adaptívnemu podvozku a diferenciálu VAQ minimalizuje podtáčavosť. Hlučnosť pri 130 km/h dosahuje 69 dB, čo je prijateľné pre športový hatchback. Spotreba sa pohybuje od 7,1 l (mesto) po 10,4 l pri dynamickej jazde.

Variant Clubsport

Top verzia Clubsport pridáva 221 kW (300 k), športovejšie ladenie, výfuk Akrapovič a kované disky. Cena však výrazne stúpa – približuje sa k základnej verzii Golf R.

Konkurencia

V súčasnosti má Golf GTI minimálnu konkurenciu (Hyundai i30N končí, Megane RS nie je v ponuke). Kombinuje praktickosť bežného Golfu s emóciami športového auta, čo z neho robí unikát na trhu.

Plusy


  • Vynikajúca kombinácia komfortu a športového výkonu
  • Kvalitne spracovaný interiér
  • Adaptívny podvozok s veľkým rozsahom nastavenia
  • Dlhá tradícia a vysoká zhodnotiteľnosť
  • Výborná praktickosť (374 l batožinový priestor)

Mínusy


  • Vysoká cena s príplatkovými výbavami (nad 40 000 €)
  • Obmedzená možnosť manuálnej prevodovky
  • Lesklé plastové prvky v interiéri
  • Umelo vytvorený zvuk motora v kabíne
  • Prekonzervatívny dizajn oproti konkurencii


Odporúčané