- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Toyota Land Cruiser 250
Zhrnutie video recenzie auta Toyota Land Cruiser 250.
Nový Toyota Land Cruiser 250 je terénne auto postavené na rámovom podvozku, ktoré kombinuje tradičnú odolnosť s modernými technológiami. V tejto recenzii sme otestovali jeho výkon, vybavenie a praktickosť v rôznych podmienkach.
Design
Land Cruiser 250 zostáva verný svojej terénnej DNA. Má odolný rámový podvozok, nové vertikálne svetlomety s retro dizajnom inšpirovaným modelmi zo 70. rokov a praktické piaty dvere otvárajúce sa nahor. Významnou zmenou je odstránenie vzduchového odpruženia a rezervné kolo umiestnené pod podvozkom.
Interiér
V interiéri dominujú komfortné sedačky s možnosťou vyhrievania a ventilácie. Novinkou je 12,3-palcový HUD displej a aplikácia pre vzdialený prístup (klimatizácia, štart motora). Kritiku si však vyslúžila neprehľadná štruktúra menu asistenčných systémov a neustále upozornenia na prekročenie rýchlosti.
Motor a prevodovka
2,8-litrový turbodiesel s 150 kW a 500 Nm je spojený s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Hoci motor má historické problémy s injektormi a filtrami pevných častíc (vyrábané po 2022 majú vylepšený dizajn), v praci poskytuje výnimočnú pružnosť aj bez podradenia. Spotreba sa pohybuje okolo 9-10 l/100 km.
Off-road schopnosti
Land Cruiser 250 má odpojiteľný predný stabilizátor, redukčný prevod a elektronicky riadenú pohonku. Vďaka skratovanej prevodovke a upravenej geometrii náprav zvláda náročný terén s väčšou stabilitou ako predchodca. Nevýhodou je absencia samonivelačnej funkcie zadnej nápravy.
Bezpečnostné systémy
Asistenčné systémy ako sledovanie jazdnych pruhov alebo detekcia únavy vodiča sú užitočné, no ich neustále upozornenia (hlavne na neuzamknuté zadné dvere) môžu byť otravné. Deaktivácia týchto funkcií si vyžaduje prechod do hlbokých menu nastavení.
Zhrnutie
Plusy
- Vynikajúca terénna schopnosť s rámovým podvozkom
- Výkonný a pružný 2,8L diesel motor
- Nová 8-stupňová automatická prevodovka
- Kvalitný interiér s možnosťou 7-miestnej verzie
- Pokročilá aplikácia pre vzdialený prístup
Mínusy
- Otravné elektronické upozornenia (napr. na zadné sedadlá)
- Zložité ovládanie asistenčných systémov
- Chýbajúce vzduchové odpruženie
- Vysoká predpokladaná cena po roku 2025 kvôli emisným pokutám EÚ
Záver
Toyota Land Cruiser 250 je posledným mohykánom skutočných terénnych áut. Hoci niektoré elektronické systémy pôsobia nedokončene, kombinácia tradičnej konštrukcie s moderným komfortom z neho robí výnimočný model. Vzhľadom na plánované zdraženie odporúčame kúpiť ho čo najskôr.
Modely značky Toyota
Auris Avensis Aygo BZ4X C-HR Camry Corolla Corolla Cross GR86 GT86 Highlander Hilux Landcruiser Mirai Prius Proace RAV 4 Supra Yaris Yaris Cross Yaris Verso