- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Zhrnutie video recenzie auta Škoda Superb IV
Štvrtá generácia Škoda Superb prichádza s výraznými zmenami v dizajne, technológii a priestorovej štedrosti. Táto vlajková loď českého výrobcu si kladie za cieľ posunúť hranice v triede biznis sedanov a kombi. V recenzii sme testovali najvýkonnejšiu motorizáciu 2.0 TSI s výkonom 195 kW (265 koní) v kombinácii s adaptívnym podvozkom DCC.
Design
Nový Superb IV prichádza s uhladeným dizajnom v štýle koncernu Volkswagen. Zadná časť s tenkými LED pásmi a širokou karosériou vytvára majestátny dojem. Zavážadlový priestor v kombi verzii atakuje 690 litrov (až 1920 litrov s poskladanými sedadlami), čo je o 30 litrov viac ako u predchodcu. Zadné sedadlá ponúkajú oproti 3. generácii väčší priestor pre nohy a nové masážne funkcie.
Motor
Testovaný 2.0 TSI s 195 kW a 400 Nm krútivým momentom ukazuje výrazný posun oproti predchádzajúcej generácii. Zrychlenie 0-100 km/h sa skrátilo z 8.3 na 7.6 sekundy. 7-rýchlostné DSG prevodovka pracuje precízne, hoci pri nízkych rýchlostiach môže byť mierne cítiť hľadanie optimálneho prevodového stupňa. V režime Sport zostáva motor pripravený na okamžitú reakciu.
Adaptívny podvozok DCC
Voliteľný adaptívny podvozok v režime Comfort poskytuje až neuvěřiteľný komfort. Tlmenie nerovností je výrazne jemnejšie ako u konkurenčného Volkswagen Passatu. Pri dynamickejšej jazde sa však ozýva charakteristický zvuk z oblasti tlmičov, ktorý výrobca aktuálne rieši. V režime Sport sa podvozok ukazuje ako dostatočne presný pre svoju veľkosť.
Interiér
Úplne nový interiér s 13-palcovým dotykovým displejom prichádza s moderným dizajnom, ale mierne komplikovaným ovládaním. Škoda kompenzuje toto obmedzenie geniálnymi multifunkčnými tlačidlami po stranách displeja (ovládanie kúrenia, vetrania a masáží). Virtuálny kokpit 10.25 palca ponúka prehľadné zobrazenie, no chýba mu možnosť úplnej personalizácie.
Bezpečnosť
Systém asistenčných funkcií vrátane adaptívneho tempomatu s rozšírenými funkciami udržiavania v pruhu prešiel výrazným vylepšením. Novinkou je automatické dotaženie bezpečnostných pásov pri aktivácii asistenčných systémov. Testovaný model obsahoval 9 airbagov a systém predpovedania kolízií s chodcami.
Testovaný model vo výbave Laurin & Klement s adaptívnym podvozkom a plnou výbavou sa pohybuje okolo 57 300 Euro (1.43 milióna českých korún). V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ide o mierny nárast ceny pri výraznom navýšení technologickej výbavy.
Zhrnutie
Plusy:- Vynikajúci priestor pre pasažierov i batožinu
- Adaptívny podvozok DCC s výnimočným komfortom
- Výkonný a kultivovaný 2.0 TSI motor
- Moderný interiér s kvalitnými materiálmi
- Výrazné vylepšenie asistenčných systémov
- Menej intuitívne ovládanie infotainmentu
- Akustické prejavy z oblasti adaptívnych tlmičov
- Vyššia počiatočná cena v plných výbavách
- Obmedzené možnosti personalizácie virtuálneho kokpitu