Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Škoda Superb IV



Štvrtá generácia Škoda Superb prichádza s výraznými zmenami v dizajne, technológii a priestorovej štedrosti. Táto vlajková loď českého výrobcu si kladie za cieľ posunúť hranice v triede biznis sedanov a kombi. V recenzii sme testovali najvýkonnejšiu motorizáciu 2.0 TSI s výkonom 195 kW (265 koní) v kombinácii s adaptívnym podvozkom DCC.

Design

Nový Superb IV prichádza s uhladeným dizajnom v štýle koncernu Volkswagen. Zadná časť s tenkými LED pásmi a širokou karosériou vytvára majestátny dojem. Zavážadlový priestor v kombi verzii atakuje 690 litrov (až 1920 litrov s poskladanými sedadlami), čo je o 30 litrov viac ako u predchodcu. Zadné sedadlá ponúkajú oproti 3. generácii väčší priestor pre nohy a nové masážne funkcie.

Motor

Testovaný 2.0 TSI s 195 kW a 400 Nm krútivým momentom ukazuje výrazný posun oproti predchádzajúcej generácii. Zrychlenie 0-100 km/h sa skrátilo z 8.3 na 7.6 sekundy. 7-rýchlostné DSG prevodovka pracuje precízne, hoci pri nízkych rýchlostiach môže byť mierne cítiť hľadanie optimálneho prevodového stupňa. V režime Sport zostáva motor pripravený na okamžitú reakciu.

Adaptívny podvozok DCC

Voliteľný adaptívny podvozok v režime Comfort poskytuje až neuvěřiteľný komfort. Tlmenie nerovností je výrazne jemnejšie ako u konkurenčného Volkswagen Passatu. Pri dynamickejšej jazde sa však ozýva charakteristický zvuk z oblasti tlmičov, ktorý výrobca aktuálne rieši. V režime Sport sa podvozok ukazuje ako dostatočne presný pre svoju veľkosť.

Interiér

Úplne nový interiér s 13-palcovým dotykovým displejom prichádza s moderným dizajnom, ale mierne komplikovaným ovládaním. Škoda kompenzuje toto obmedzenie geniálnymi multifunkčnými tlačidlami po stranách displeja (ovládanie kúrenia, vetrania a masáží). Virtuálny kokpit 10.25 palca ponúka prehľadné zobrazenie, no chýba mu možnosť úplnej personalizácie.

Bezpečnosť

Systém asistenčných funkcií vrátane adaptívneho tempomatu s rozšírenými funkciami udržiavania v pruhu prešiel výrazným vylepšením. Novinkou je automatické dotaženie bezpečnostných pásov pri aktivácii asistenčných systémov. Testovaný model obsahoval 9 airbagov a systém predpovedania kolízií s chodcami.

Testovaný model vo výbave Laurin & Klement s adaptívnym podvozkom a plnou výbavou sa pohybuje okolo 57 300 Euro (1.43 milióna českých korún). V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ide o mierny nárast ceny pri výraznom navýšení technologickej výbavy.

Zhrnutie

Plusy:
  • Vynikajúci priestor pre pasažierov i batožinu
  • Adaptívny podvozok DCC s výnimočným komfortom
  • Výkonný a kultivovaný 2.0 TSI motor
  • Moderný interiér s kvalitnými materiálmi
  • Výrazné vylepšenie asistenčných systémov
Mínusy:
  • Menej intuitívne ovládanie infotainmentu
  • Akustické prejavy z oblasti adaptívnych tlmičov
  • Vyššia počiatočná cena v plných výbavách
  • Obmedzené možnosti personalizácie virtuálneho kokpitu

Modely značky Škoda

Citigo Elroq Enyaq Fabia Kamiq Karoq Kodiaq Octavia Rapid Scala Superb Superb Combi Yeti

Typy

Sedan Kombi



Odporúčané