- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Mitsubishi Colt 1,0 6 MT
Zhrnutie video recenzie auta Mitsubishi Colt 1,0 6 MT.
Pred týždňom som mal na test Mitsubishi Colt v hybridnej verzii. Tentokrát sa vedľa mňa nachádza klasická spaľovacia verzia s preplňovaným litrovým trojvalcom s výkonom 91 koní a manuálnou prevodovkou. Namiesto všeobecných informácií sa pozrieme na rozdiely medzi touto a hybridnou verziou, pričom cenový rozdiel je približne 5000 eur.
Motorizácie a ceny
Colt ponúka tri motorizácie. Základná verzia obsahuje atmosférický litrový trojvalec s nepriamym vstrekovaním a výkonom cez 60 koní, pričom cena začína na 15 500 eur. Testovaná verzia s preplňovaným trojvalcom s výkonom 91 koní začína na 16 700 eur. Hybridná verzia s automatickou prevodovkou sa predáva od 22 300 eur (všetky ceny s DPH).
Spotreba
Hybridná verzia dosahovala počas testu spotrebu okolo 4 litrov na 100 km, zatiaľ čo spaľovací motor spotreboval v priemere 6,5 litra. Na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h spotreba stúpla na približne 7 litrov. Mimo mesta sa pohybovala v rozmedzí 6 - 6,5 litra. Motor však nie je veľmi kultivovaný a jeho chod je drsnejší, najmä v studenom stave. Po štarte má chvíľu tendenciu "dusiť sa", čo môže byť v zime ešte výraznejšie.
Praktickosť a batožinový priestor
Veľkou výhodou spaľovacej verzie je väčší batožinový priestor s objemom 391 litrov oproti 301 litrom v hybride. Kufor je hlbší, lepšie sa do neho zmestí napríklad detský kočík a ďalšie veci pre dieťa. Manipulácia s nákladom je pohodlnejšia.
Interiér a výbava
Interiér je identický s hybridnou verziou, jediným rozdielom je manuálna prevodovka. Vo výbave nechýba adaptívny tempomat s dobrým odstupom, 360° kamera, ktorá pomáha pri parkovaní, či parkovací asistent, ktorý umožňuje plne automatické parkovanie. Infotainment je na vysokej úrovni, podporuje Android Auto a zdieľanie obrazovky telefónu. Virtuálny kokpit je prehľadný a ponúka dobrú ergonómiu.
Jazdné vlastnosti
Najväčší rozdiel medzi spaľovacou a hybridnou verziou je v podvozku a rozložení hmotnosti. Hybridná verzia je agilnejšia v zákrutách, lepšie rozložená hmotnosť prispieva k vyváženejším jazdným vlastnostiam. Spaľovacia verzia pôsobí menej dynamicky, riadenie je ľahšie, menej precízne a v zákrutách sa neprejavuje tak neutrálne ako hybrid. Celkovo sa však jazdí normálne ako s bežným hatchbackom segmentu B.
Záver
Za cenu od 15 500 eur ponúka Mitsubishi Colt atraktívny dizajn, dobré jazdné vlastnosti a kvalitnú výbavu. Hoci niektorí kritizujú jeho podobnosť s Renault Clio, faktom je, že Clio je overený model a Colt z neho ťaží. Ak hľadáš menší hatchback s dobrým pomerom cena/výkon, určite sa oplatí zvážiť aj túto spaľovaciu verziu.
Plusy a mínusy
- Plusy:
- Dobrá cena v porovnaní s konkurenciou
- Priestranný batožinový priestor
- Bohatá výbava (adaptívny tempomat, 360° kamera, parkovací asistent)
- Kvalitný infotainment a zrkadlenie smartfónu
- Mínusy:
- Menej kultivovaný motor, drsnejší chod pri studenom štarte
- Vyššia spotreba oproti hybridnej verzii
- Menej precízne riadenie a horšia stabilita v zákrutách oproti hybridu