- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Mitsubishi ASX
Zhrnutie video recenzie auta Mitsubishi ASX
Úvod
To, že automobilky spolupracujú, je už niekoľko rokov známa informácia. Mitsubishi ASX pochádza z takejto spolupráce a po predstavení druhej generácie teraz prichádza s faceliftom. Pozrime sa na 5 hlavných zmien a vylepšení, ktoré tento model prináša.
Exteriér
Facelift priniesol výraznú vizuálnu odlišnosť od svojho partnerského modelu Renault Captur. Predná maska dostala čierne lesklé plastové prvky doplnené chrómovými lamelami, ktoré prechádzajú až k nárazníku. Nový tvar mriežky chladiča a prepracované svetlomety dodávajú vozidlu robustnejší vzhľad. Bočné línie zdobia 18-palcové disky exkluzívne pre ASX a čierne olemovanie karosérie.
Interiér
Najväčšou zmenou v interiéri je nový 10,4-palcový displej multimediálneho systému, ktorý je integrovaný s Google službami. Fyzické ovládanie klimatizácie zostáva zachované, čo je vítaná vlastnosť. Interiér pôsobí ergonomicky a kvalitne, s mäkkými materiálmi na dverách a lakťových opierkach. Veľkým plusom je nový elektronický volič prevodovky, ktorý nahradil mechanický.
Praktickosť a priestor
ASX ponúka variabilitu v podobe posuvnej zadnej lavice, ktorá umožňuje zväčšenie batožinového priestoru až na 553 litrov. V základnej polohe poskytuje 422 litrov, čo je stále nadštandardná hodnota v tejto triede. Priestor pre cestujúcich vzadu je pri posunutej lavici obmedzený, no dvaja dospelí sa pohodlne odvezú.
Motor a jazdné vlastnosti
Testovaná verzia disponovala 1,3-litrovým mild-hybridným motorom s výkonom 158 koní a krútiacim momentom 271 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h dosahuje za 8,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 km/h. Priemerná spotreba podľa WLTP je 5,9 – 6,1 l/100 km, pričom v teste sa pohybovala okolo 6,4 – 6,5 l/100 km. Riadenie je tuhšie, čo prispieva k dynamickejšiemu pocitu z jazdy, no automatická prevodovka občas váha pri prudších akceleráciách.
Cena a výbava
Základná verzia ASX s 1,0-litrovým motorom a manuálnou prevodovkou začína na 25 500 €. Testovaná najvyššia výbava InStyle s 1,3-litrovým motorom a automatickou prevodovkou stojí 30 300 €. V tejto cene získate panoramatickú strechu, zatmavené sklá, vyhrievané sedačky a automatickú klimatizáciu. Záruka je 5 rokov alebo 100 000 km.
Zhrnutie
Plusy:
- Moderný dizajn odlišný od Capturu
- Väčší multimediálny displej s Google službami
- Variabilný batožinový priestor
- Nízka spotreba
- Dobrý pomer cena/výkon
Mínusy:
- Obmedzený priestor na zadných sedadlách pri zväčšenom kufri
- Automatická prevodovka občas váha pri akcelerácii
- Nie je dostupný pohon 4x4