- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
MG Cyberster
Zhrnutie video recenzie auta MG Cyberster.
MG Cyberster predstavuje šokujúci návrat značky do sveta športových áut. Tento 100% elektrický roadster kombinuje sci-fi dizajn s technológiou vysokej úrovne za cenovku od 65 000 € (250 kW) po 70 000 € (375 kW). S akceleráciou 0-100 km/h za 3,2 s a originálnymi "nožníčkovými" dverami sa snaží pretvoriť segment dostupných športových áut.
Dizajn
Cyberster pripomína koncepčné autá s agresívnymi líniami, širokými prídavkami a LED páskami slúžiacimi aj ako brzdové/smerové svetlá. 19" disky, masívny difúzor a aerodynamický špión na zadnej hrane vytvárajú vizuálny zážitok. Dvojité "motýlikové" dvere s výškou 1,9 m v otvorenom stave umožňujú pohodlný výstup aj v úzkych garážach.
Technické špecifikácie dverí a strechy
- Elektrické ovládanie dverí s uhlom otvorenia 30-70°
- Trojvrstvová skladacia strecha (karbón, izolácia, tkanina) s 10-sekundovým mechanizmom
- Funkčná strecha aj pri 50 km/h
Výkon
Platforma s nízkym ťažiskom (440 mm) využíva 77 kWh NMC batériu s vodou/olejom chladenými motormi. Športové zavesenie vpredu (dvojité trojuholníky) a vzadu (5-nápravové) kombinované s brzdami Brembo (360 mm vpredu) zaisťuje ostré správanie. Elektronicky prepojená štvorkolka (150 kW vpredu + 250 kW vzadu) dokáže rozdeľovať výkon v reálnom čase.
Interiér
Kabína ponúka 3-digitálne displeje, športové sedadlá s koženými/alcantarovými prvkami a "Ypsilonový" volant inšpirovaný preteckými autami. Zaujímavosťou je odnímateľný veterný štít a 8-reproduktorový soundsystém. 50:50 rozloženie hmotnosti a nízke sedenie (ako v Lamborghini) podporujú šoférsky zážitok.
Jazdné režimy
- Comfort: Mierna rekuperácia, predný náhon
- Sport: Aktivovaná štvorkolka, stredná rekuperácia
- Super Sport: Maximálny výkon, ostré nastavenie podvozku
Spotreba a nabíjanie
Priemerná spotreba sa pohybuje medzi 20-28 kWh/100 km v závislosti od stylu jazdy. DC nabíjanie cez CCS podporuje až 140 kW (5-60% za 20 minút). V zime alebo pri nízkej teplote batérie klesá nabíjací výkon. Dojazd sa pohybuje 320-375 km v závislosti od podmienok.
Jazdné vlastnosti
V režime Super Sport poskytuje brutálnu akceleráciu a presné vedenie, no chýba mechanický samosvorný diferenciál. Elektronika pri prudkých zrýchleniach v zákrutách niekedy kolabuje, čo vedie k nežiaducim reakciám. V Comfort režime ide o pohodlné GT auto s nízkou hlučnosťou (69 dB pri 130 km/h).
Plusy
- Revolučný dizajn s funkčnými "motýlikovými" dverami
- Brutálna akcelerácia a špičková technológia
- Praktický batožinový priestor (veľkosť golfového vrecka)
- Vynikajúca zvuková izolácia strechy
- Konkurenčná cena v porovnaní s Porsche Boxsterom
Mínusy
- Vysoká spotreba energie pri vyšších rýchlostiach
- Nedostatok siete rýchlych nabíjačiek pre MG na Slovensku
- Lesklé plastové prvky v interiéri
- Chýbajúci mechanický diferenciál pre ostre jazdy
- Váha 2 050 kg obmedzuje agilitu