Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Mazda CX-80



Pokiaľ si myslíte, že toto je len predĺžená Mazda CX-60, ste na omyle, pretože Mazda CX-80 je skutočná vlajková loď. Hoci predná časť je takmer totožná s CX-60, rázvor náprav je predĺžený o 25 cm na úctyhodných 3,1 metra. Tento priestor bol využitý najmä pre pasažierov v zadných radoch.

Dizajn

Dizajn Mazdy CX-80 je prepracovaný do najmenších detailov. Zadná línia bola upravená, pribudlo okno a celá zadná časť prešla kompletným redizajnom. Dlhšie zadné dvere výrazne uľahčujú nastupovanie do tretieho radu sedadiel.

Podvozok a jazdné vlastnosti

Hoci sa CX-80 môže zdať ako iba natiahnutá verzia CX-60, Mazda sa postarala o výrazné zmeny podvozka. Tlmiče, pružiny a ramená sú kompletne prepracované, čo zlepšuje jazdné vlastnosti. Auto je komfortnejšie než CX-60, pričom ponúka stabilnú jazdu aj v zákrutách vďaka systému, ktorý pribrzďuje vnútorné zadné koleso.

Motorizácia

Pod kapotou ostáva naftový radový šesťvalec, ktorý je dostupný aj v CX-60. Alternatívou je 2,5-litrový benzínový štvorvalec kombinovaný s plug-in hybridným systémom s výkonom viac ako 300 koní. Hoci je CX-80 iba o 100 kg ťažšia než CX-60, dynamika ostáva výborná.

Priestor

Mazda CX-80 je dostupná v dvoch základných konfiguráciách: sedemmiestnej a šesťmiestnej s luxusným stredovým stolíkom. Objem batožinového priestoru je 258 litrov pri plnej obsadenosti, 687 litrov pri sklopenom treťom rade a až 2000 litrov pri sklopení druhého radu sedadiel.

Interiér

V interiéri dominuje kvalitné spracovanie s kombináciou kože, dreva a kovových prvkov. Predná časť kokpitu je prakticky totožná s CX-60, pričom ponúka kombináciu analógových a digitálnych prvkov. Displej infotainmentu je dobre umiestnený a ovládateľný dotykom aj otočným ovládačom.

Na zadných sedadlách je dostatok miesta aj pre vyšších pasažierov, pričom CX-80 ponúka trojzónovú klimatizáciu, vyhrievanie aj ventiláciu sedadiel. Tretí rad sedadiel je skôr vhodný pre deti než pre dospelých.

Odhlučnenie

Odhlučnenie vozidla je na veľmi dobrej úrovni, hoci pri vyšších rýchlostiach by mohlo byť ešte o niečo lepšie. CX-80 nemá akustické sklá s laminátovou fóliou, no napriek tomu je hluk v kabíne minimálny.

Spotreba

Naftový šesťvalec ponúka výbornú spotrebu pod 7 litrov na 100 km, pričom na okreskách nie je problém dostať sa pod 5 litrov. V meste je spotreba okolo 7-7,5 litra, čo je vzhľadom na veľkosť a hmotnosť vozidla výborné.

Záver

Mazda CX-80 ponúka skvelý mix komfortu, priestoru a jazdných vlastností. V porovnaní s CX-60 je komfortnejšia a stabilnejšia. Je ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú prémiové SUV, ale nechcú siahnuť po tradičných nemeckých značkách.

Plusy a mínusy

Plusy


  • Priestranný a kvalitne spracovaný interiér
  • Výborné jazdné vlastnosti a stabilita
  • Kultivovaný radový šesťvalec s nízkou spotrebou
  • Dostupnosť plug-in hybridnej verzie
  • Variabilita sedenia a veľký batožinový priestor

Mínusy


  • Pri vyšších rýchlostiach by mohlo byť odlučnenie ešte lepšie
  • Tretí rad sedadiel je vhodný skôr pre deti
  • Chýba vzduchové odpruženie alebo adaptívne tlmiče

Modely značky Mazda

2 3 6 6 Wagon CX-3 CX-30 CX-5 CX-60 CX-80 MX-30 MX-5

Typy

SUV



Odporúčané