- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
KIA EV6
Zhrnutie video recenzie elektromobilu Kia EV6
Práve teraz prichádza na trh modernizovaná Kia EV6, ktorá ma, okrem vylepšení v kľúčových oblastiach elektromobility, prekvapila ešte jednou vecou – a to tým, že toto bolo jedno z najlepších áut, aké som v roku 2024 riadil.
Technologické vylepšenia
Facelift modelu EV6 sa, pochopiteľne, sústredil na kľúčové parametre elektromobilov. Máme tu nové výkonné motory, väčšiu batériu, dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjanie – presne ten troj-boj, ktorý si pri elektromobiloch želáme. Kapacita batérie sa zvýšila o približne 10 %, teraz má 84 kWh a dojazd by sa mal posunúť na viac než 580 km.
Aj napriek väčšej batérii sa však nabíja rýchlejšie, pretože maximálny nabíjací výkon sa zvýšil až na 266 kW. To znamená, že nabitie z 10 na 80 % zvládnete za 18 minút. Na vzdialenosť Praha – Brno vám postačí približne 7 až 8 minút nabíjania. To je skutočne pôsobivé! Ak to porovnáme s lídrom tejto kategórie, Teslou Model Y, tá na rovnakej nabíjačke potrebuje z 10 na 80 % približne 35 minút. Kia to teda zvládne za polovicu času, čo je obrovský pokrok.
Samozrejme, Tesla má stále výhodu v efektivite – v tomto počasí sa dá jazdiť za približne 19 kWh/100 km, zatiaľ čo EV6 sa pohybuje medzi 20 až 24 kWh/100 km, v závislosti od štýlu jazdy a podmienok. Čakal som, že Kia v rámci faceliftu zapracuje aj na spotrebe, pretože s reálnym dojazdom sa stále pohybujeme okolo 400 km. Ak by sa podarilo znížiť spotrebu, toto auto by bolo skutočne bez kompromisov.
Stále však platí, že 800V architektúra, ktorú Kia používa, je veľkou výhodou oproti konkurencii. Táto technológia umožňuje rýchlejšie nabíjanie, efektívnejší prenos energie a menšie straty. Väčšina výrobcov stále ostáva pri 400V systémoch, aj keď je len otázkou času, kedy sa to zmení
Dizajnové úpravy
Z vizuálneho hľadiska sa modernizácia EV6 sústredila na detaily. Predná časť má výraznejší svetelný podpis s novými LED pásmi, ktoré lepšie ladia so športovým charakterom auta. Ak sa pozriete na široké blatníky či výrazný spojler na streche, nový predok autu dodáva agresívnejší a dynamickejší vzhľad.
V interiéri sú zmeny skôr konzervatívne. Ponechali sa kvalitné materiály, fyzické tlačidlá pre základné funkcie a zachovala sa aj praktická multifunkčná konzola, ktorá umožňuje jednoduché ovládanie infotainmentu aj klimatizácie. Najväčšou novinkou je nový infotainment so zlepšeným displejom a prepracovaným rozhraním. Systém je rýchlejší, intuitívnejší a konečne podporuje bezdrôtové Apple CarPlay.
Napriek tomu ostalo niekoľko vecí, ktoré mohli byť lepšie. Sedí sa pomerne vysoko a pozícia volantu nie je úplne ideálna. Sedačky tiež nie sú ani luxusné, ani športové – sú akýmsi kompromisom, pričom iné varianty s lepším tvarovaním sú dostupné len v ostrej verzii EV6 GT.
Priestor v interiéri je však na výbornej úrovni, hlavne pre nohy. Nad hlavou už to nie je také ideálne kvôli sklonenej streche, ale pri bežnej výške postavy to nebude problém. Kufor má objem len 480 litrov, čo je na veľkosť auta priemerné. Pod prednou kapotou je síce menší odkladací priestor, ale v AWD verziách je veľmi malý.
Jazdné vlastnosti – prekvapivá zábava za volantom
Najväčším prekvapením modernizovanej Kia EV6 sú jej jazdné vlastnosti. Podvozok bol kompletne prekalibrovaný a aj keď ide o rodinný crossover, v zákrutách sa správa až nečakane dobre.
Pri bežnej jazde je komfortná a dobre odhlučnená, ale keď začnete jazdiť dynamicky, zistíte, že toto auto vás naozaj baví. V zákrutách sa krásne nakláňa do vnútorného oblúka, pri brzdení si „sadne“ na prednú nápravu a reaguje veľmi čitateľne. Celý podvozok bol naladený Albertom Biermannom, bývalým inžinierom BMW M divízie, a je to na ňom cítiť.
Nie je to samozrejme športové auto, ale jazdná dynamika je prekvapivo dobrá. Prevod riadenia je síce ľahký a trochu necitlivý, ale podvozok vám dáva dostatok spätnej väzby, aby ste si jazdu užili. Vďaka dlhému rázvoru je auto stabilné a predvídateľné, čo z neho robí jedno z najlepšie jazdiacich elektrických SUV na trhu.
Zhrnutie
Kia EV6 prešla modernizáciou, ktorá z nej robí ešte lepšie a konkurencieschopnejšie auto. Má väčšiu batériu, rýchlejšie nabíjanie, vylepšený infotainment a prekvapivo zábavné jazdné vlastnosti.
Plusy:
- Rýchle nabíjanie (800V architektúra)
- Dynamické jazdné vlastnosti
- Kvalitný interiér a moderný infotainment
- Atraktívny dizajn
Mínusy:
- Vyššia spotreba oproti konkurencii
- Priemerný kufor a slabšia praktickosť
- Nepohodlná poloha sedadiel a volantu