- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Kia EV6
Zhrnutie video recenzie auta KIA EV6
Do nášho testu tentokrát dorazilo európske auto roku 2022 KIA EV6. Prvé auto značky, ktoré bolo od počiatku konštruované výhradne s elektrickým pohonom.
Dizajn a exteriér
KIA EV6 si zaslúži pochvalu už za samotný názov. Čo je jednoduchšie pre elektromobil než dvojica písmen EV spojená s číslom naznačujúcim veľkosť? Žiadne ID, IONIQ alebo E-TRON. Proste a jednoducho EV6.
Titul Európskeho auta roka nebolo jediným ocenením, ktoré KIA EV6 od svojho uvedenia na trh získala. Vyhrala napríklad v britskej ankete Vodkaar a triumfovala aj v českej ankete Ekologické auto roka. Za samotný dizajn získala ocenenia Good Design a Red Dot Design.
Dizajn EV6 je famózny a dokáže na seba strhnúť pozornosť. Vzhľad je údajne inšpirovaný modelom Lancia Stratos zo 70. rokov minulého storočia a je úplne odlišný od technicky sesterského modelu Hyundai Ioniq 5.
Rozmery a aerodynamika
EV6 je v podstate crossover strednej veľkosti. Na dĺžku meria 4695 mm, na výšku 1550 mm a stojí na rázvore 2900 mm.
Vozidlo má odvážnu čelnú masku nazývanú výrobcom „digitálny tigrí nos“ s výraznými dynamicky dozadu ustupujúcimi svetlami. Dynamické línie nájdeme aj zboku smerom k zvažujúcej sa zadnej časti, ktorej dominuje mohutný strešný spojler.
Interiér a technológie
Interiér je veľmi priestranný a na prvý pohľad pôsobí digitálne a futuristicky, no zároveň je užívateľsky komfortný s logickým a jednoduchým ovládaním.
Panoramatický zakrivený displej kombinuje dve širokouhlé obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca. Fyzických tlačidiel je minimum, ale KIA prišla s originálnym riešením – panel pevných digitálnych tlačidiel pod centrálnym displejom, ktorý prepína medzi voľbami pre klimatizáciu a infotainment.
Pohonné jednotky a dojazd
Zákazník si môže skombinovať svoju verziu pohonu z dvoch kapacít batérie – 58 kWh alebo 77,4 kWh, pohonu zadných alebo všetkých kolies a výkonu elektromotora 125 kW, 168 kW alebo 239 kW. Vrcholom ponuky je verzia GT s výkonom až 430 kW.
Najrozšírenejšia verzia s náhonom na jednu nápravu a väčším akumulátorom 77,4 kWh zvládne na jedno nabitie papierovo cez 500 km.
Vďaka 800V architektúre je možné na 350 kW nabíjačke nabiť batériu z 10 % na 80 % len za 18 minút.
Plusy a mínusy
Plusy:
- Moderný a atraktívny dizajn
- Rýchle nabíjanie vďaka 800V architektúre
- Priestranný interiér
- Kvalitné materiály v kabíne
- Dobrý dojazd
Mínusy:
- Vyššia cena
- Menej intuitívne otváranie dverí
- Pevné digitálne tlačidlá môžu byť nevyhovujúce pre niektorých používateľov