- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Zhrnutie video recenzie auta KIA EV3
Kia EV3 sa už dostala aj do našej redakcie, a to nie raz. Minulý rok sme s ním navštívili Banskú Štiavnicu, a teraz sa ho opäť ujal redakčný tím, aby sme zistili, ako sa s týmto elektromobilom žije v každodennom živote. Práve na tento účel sme sa rozhodli pre testovanie v zimných podmienkach, ktoré sú ideálne na zistenie skutočného dosahu a výkonnosti.
Dojazd v chladnom počasí
Teoretické údaje o dojazde Kia EV3 sú orientačné, no v reálnych podmienkach sa môžu líšiť. V meste a pri zmiešanom jazdnom režime by mala Kia dosiahnuť dojazd až 600 km, a to až 700 km v mestskom prostredí. Avšak, v zimnom počasí sa tento dojazd značne znižuje. Počas našich testov v chladných podmienkach sme dosiahli iba 500 km na jedno nabitie.
Všetko závisí od aktivácie vyhrievania sedačiek a interiéru, čo výrazne znižuje dojazd. Tento fakt by mohol byť nepríjemný pre tých, ktorí sa spoléhajú na dlhé jazdy v zimnom počasí.
Parkovanie
Kia EV3 sa vyznačuje kompaktnými rozmermi, ktoré uľahčujú parkovanie. S dĺžkou iba 4,3 metra je tento elektromobil výborne manévrovateľný. Aj keď je parkovanie v mestských oblastiach niekedy výzvou, tento model sa veľmi dobre prispôsobuje svojim rozmerom a prispieva k lepšiemu zážitku z parkovania.
Interiér
Interiér EV3 je jednoduchý, ale účelný. Zaujímavosťou je, že Kia sa rozhodla pre veľmi funkčný prístup k usporiadaniu priestoru. Samozrejme, nie každý bude súhlasiť so všetkými rozhodnutiami týkajúcimi sa dizajnu. Napríklad sivá farba plastov v interiéri pôsobí trochu chladne a nie veľmi útulne.
Ďalšou vecou, ktorá nás sklamala, je priestor na odkladanie. Aj keď je interiér celkovo priestranný, mnohé odkladacie priestory sú plytké a nie veľmi praktické. Dobre by bolo, keby boli tieto priestory prispôsobené anatómii a umožnili pohodlné uloženie vecí.
Spotreba
Kia EV3 ponúka veľmi efektívnu rekuperáciu kinetickej energie, ktorú je možné nastaviť pomocou pedálov pod volantom. Pri jazde do kopca sa dosiahne skvelý účinok, kde všetky mínusové kilometre sa pri jazde dole kopcom opäť zrekuperujú. V kombinovanom režime jazdy je spotreba energie 18 kWh na 100 km, ale s nastavenou rekuperáciou sa spotreba znižuje až pod 14 kWh na 100 km.
Nabíjanie
Najväčším plusom Kia EV3 je bezpochyby jej pohodlie a výkon. Nabíjanie je rýchle a efektívne. Cez 80 kW rýchlonabíjačku je možné dosiahnuť 80% kapacity batérie za pol hodiny, a cez 11 kW wallbox sa plne nabije za približne sedem hodín. To znamená, že EV3 je skvelý elektromobil pre mestské jazdy a dlhšie cesty, pokiaľ máte prístup k rýchlonabíjačkám.
Plusy:
- Kompaktné rozmery pre ľahké parkovanie a manévrovanie.
- Efektívna rekuperácia pre lepší dojazd.
- Rýchlonabíjanie s rýchlym časom nabíjania.
- Veľký interiérový priestor a komfort pre všetky veľkosti.
Mínusy:
- Nižší dojazd v zimných podmienkach.
- Nevyhovujúce odkladacie priestory v interiéri.
- Sivá farba plastov v interiéri pôsobí neútulne.
Kia sa s modelom EV3 opäť etablovala na trhu elektromobilov, kde ponúka kvalitné a efektívne vozidlo, ktoré sa uplatní najmä v mestských a prímestských jazdách. Je to model, ktorý už dnes predstavuje technologický pokrok a zároveň ponúka komfort a užívateľskú prívetivosť.