- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Zhrnutie video recenzie auta Hyundai Inster.
Hyundai ide dizajnovou bombou! Po modeloch Ioniq 5, Ioniq 6, Kona a Santa Fe prichádza nový, neprehliadnuteľný Hyundai Inster. Ide o elektromobil so základnou cenou pod 25 000 eur, ktorý debutoval na Slovensku a ponúka nečakané priestorové možnosti.
Rozmery
Inster sa radí medzi menšie autá, ale jeho vnútorný priestor dokáže konkurovať kompaktom. Dĺžka 3,80 m a rázvor 2,58 m umožňujú umiestniť batériu do podlahy a zároveň zachovať dostatok miesta v kabíne. Exotický pôvod auta sa odráža v detailoch – pôvodne bol určený pre Kóreu pod názvom Casper a mohol mať aj benzínový motor.
Jazda
Inster sme testovali na trase z Bratislavy do Košíc za chladného počasia. Cesta trvala 5 hodín a 10 minút, pričom 43 minút sme strávili nabíjaním. Nabíjanie prebiehalo efektívne – pri 90 % kapacity batérie zostával dojazd ešte približne 100 km.
Interiér a komfort
Palubná doska je známa z iných modelov Hyundai, obsahuje digitálny prístrojový panel a centrálny displej. Apple CarPlay a Android Auto fungujú len cez kábel. Mechanické ovládače sú stále prítomné, čo uľahčuje ovládanie klimatizácie a rádia.
Vnútorný priestor je veľkorysý pozdĺžne, ale na šírku je užší. Rázvor umožňuje pohodlné sedenie, no pri dlhších cestách môže byť problémom obmedzená šírka kabíny. Kufor ponúka objem 351 litrov, avšak pri maximálnom využití priestoru pre pasažierov sa zmenšuje na 280 litrov.
Pohonné jednotky a batérie
Hyundai Inster je dostupný s dvoma verziami batérií typu NMC (nikel-mangán-kobalt). Silnejší motor je spojený s väčšou batériou a vyšším výkonom nabíjania. Tieto batérie ponúkajú dobrú životnosť a výkon, avšak každý typ má svoje výhody aj nevýhody.
Záver
Hyundai Inster je zaujímavý mestský elektromobil, ktorý ponúka priestrannosť a dostupnú cenu. Má svoje silné stránky, ale aj obmedzenia, ktoré treba zvážiť pred kúpou.
Plusy a mínusy
- Plusy:
- Priestranný interiér v pozdĺžnom smere
- Dostupná cena pod 25 000 eur
- Kompaktné rozmery vhodné do mesta
- Moderný dizajn a kvalitné spracovanie
- Rýchle a efektívne nabíjanie
- Mínusy:
- Obmedzená šírka interiéru
- Apple CarPlay a Android Auto len cez kábel
- Niektoré lacnejšie plastové materiály v interiéri
- Zadní pasažieri nemajú výduchy klimatizácie