- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Zhrnutie video recenzie auta Ford Puma
Segment B-SUV je dnes veľmi konkurencieschopný. Keď sa pozrieme na ponuku značiek na Slovensku, takmer každá, vrátane prémiových výrobcov, v ňom má zastúpenie. Ford Puma už nie je úplne novým autom, ale nedávno prešiel výrazným faceliftom, ktorý v niektorých ohľadoch môže pôsobiť ako nová generácia.
Exteriér a dizajn
Najväčšou zmenou prešla predná maska chladiča, ktorá je prepracovaná a teraz nesie väčšie logo umiestnené nižšie. Novinkou sú tiež full LED svetlomety, ktoré sú štandardom, a za príplatok sú dostupné aj maticové svetlá. Ford taktiež mierne upravil dizajn diskov kolies.
Interiér a technológie
Najväčšou zmenou v interiéri je nový prístrojový panel a multimediálny systém. Dominantným prvkom je 12,8-palcový digitálny prístrojový štít a 12,0-palcový dotykový displej infotainmentu s najnovším systémom SYNC 4. Ovládanie klimatizácie je teraz integrované do infotainmentu, ale stále sú zachované niektoré fyzické tlačidlá.
Priestor a komfort
Zadné sedadlá ponúkajú dostatočný priestor pre pasažierov, avšak vyšší cestujúci môžu mať problém s miestom na kolená. Veľkou výhodou je zachovanie praktického MegaBoxu v batožinovom priestore, ktorý ponúka dodatočných 80 litrov úložného priestoru a možnosť jeho jednoduchého vyčistenia vodou.
Motorizácia a jazdné vlastnosti
Ford Puma je dostupná s 1,0-litrovým trojvalcovým motorom EcoBoost v dvoch výkonových verziách – 125 a 155 koní. Všetky verzie sú mild hybridy, dostupné s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Jazdné vlastnosti sú vynikajúce, najmä vďaka precíznemu riadeniu a podvozku, ktorý poskytuje skvelú stabilitu v zákrutách.
Asistenčné systémy
Nová Puma prichádza s pokročilými asistenčnými systémami, vrátane prediktívneho adaptívneho tempomatu s funkciou Electronic Horizon, ktorý dokáže upravovať rýchlosť podľa zákrut a dopravných situácií. K dispozícii sú aj vylepšené systémy na detekciu chodcov, asistenciu pri zmene jazdného pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek.
Cena a výbava
Základná verzia Titanium s motorom 125 koní a manuálnou prevodovkou začína na 21 990 eur. Testovaný model vo výbave ST-Line X s 155-koňovým motorom a automatickou prevodovkou vyjde na 26 990 eur. Príplatkové prvky, ako vyhrievaný volant, čelné sklo či maticové svetlá, cenu ešte zvyšujú.
Plusy a mínusy
- Plusy: skvelé jazdné vlastnosti, moderný interiér, kvalitný infotainment, praktický MegaBox
- Mínusy: menší priestor na zadných sedadlách, ovládanie klimatizácie cez displej, vyššia cena príplatkovej výbavy