Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Ford Puma



Segment B-SUV je dnes veľmi konkurencieschopný. Keď sa pozrieme na ponuku značiek na Slovensku, takmer každá, vrátane prémiových výrobcov, v ňom má zastúpenie. Ford Puma už nie je úplne novým autom, ale nedávno prešiel výrazným faceliftom, ktorý v niektorých ohľadoch môže pôsobiť ako nová generácia.

Exteriér a dizajn

Najväčšou zmenou prešla predná maska chladiča, ktorá je prepracovaná a teraz nesie väčšie logo umiestnené nižšie. Novinkou sú tiež full LED svetlomety, ktoré sú štandardom, a za príplatok sú dostupné aj maticové svetlá. Ford taktiež mierne upravil dizajn diskov kolies.

Interiér a technológie

Najväčšou zmenou v interiéri je nový prístrojový panel a multimediálny systém. Dominantným prvkom je 12,8-palcový digitálny prístrojový štít a 12,0-palcový dotykový displej infotainmentu s najnovším systémom SYNC 4. Ovládanie klimatizácie je teraz integrované do infotainmentu, ale stále sú zachované niektoré fyzické tlačidlá.

Priestor a komfort

Zadné sedadlá ponúkajú dostatočný priestor pre pasažierov, avšak vyšší cestujúci môžu mať problém s miestom na kolená. Veľkou výhodou je zachovanie praktického MegaBoxu v batožinovom priestore, ktorý ponúka dodatočných 80 litrov úložného priestoru a možnosť jeho jednoduchého vyčistenia vodou.

Motorizácia a jazdné vlastnosti

Ford Puma je dostupná s 1,0-litrovým trojvalcovým motorom EcoBoost v dvoch výkonových verziách – 125 a 155 koní. Všetky verzie sú mild hybridy, dostupné s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Jazdné vlastnosti sú vynikajúce, najmä vďaka precíznemu riadeniu a podvozku, ktorý poskytuje skvelú stabilitu v zákrutách.

Asistenčné systémy

Nová Puma prichádza s pokročilými asistenčnými systémami, vrátane prediktívneho adaptívneho tempomatu s funkciou Electronic Horizon, ktorý dokáže upravovať rýchlosť podľa zákrut a dopravných situácií. K dispozícii sú aj vylepšené systémy na detekciu chodcov, asistenciu pri zmene jazdného pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek.

Cena a výbava

Základná verzia Titanium s motorom 125 koní a manuálnou prevodovkou začína na 21 990 eur. Testovaný model vo výbave ST-Line X s 155-koňovým motorom a automatickou prevodovkou vyjde na 26 990 eur. Príplatkové prvky, ako vyhrievaný volant, čelné sklo či maticové svetlá, cenu ešte zvyšujú.

Plusy a mínusy

  • Plusy: skvelé jazdné vlastnosti, moderný interiér, kvalitný infotainment, praktický MegaBox
  • Mínusy: menší priestor na zadných sedadlách, ovládanie klimatizácie cez displej, vyššia cena príplatkovej výbavy


Odporúčané