- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4
Zhrnutie video recenzie auta Dacia Duster 1.2 TCe 4x4
Exteriér a konštrukčné zmeny
Nová Dacia Duster III generácie si zachováva charakteristickú svetlú výšku (217 mm pri verzii so 4×4), no prináša modernizovaný dizajn s robustnejším opláštením karosérie a kompaktnejšími rozmermi (dĺžka 4,34 m, výška znížená o 3 cm). Predný nárazník je optimalizovaný pre lepšie nájazdové uhly, čo zvyšuje off-roadové schopnosti. Novinkou je aj prepracovaná zadná náprava s elektromagnetickou spojkou pre pohon všetkých kolies, ktorá vychádza z technológií Nissan X-Trail.
Platforma a podvozok
Duster prešiel na modernú platformu CMF-B, ktorá prináša vyššiu torznú tuhosť karosérie. Napriek tomu zostáva jediným autom na tejto platforme s pohonom všetkých kolies. Off-roadové režimy (vrátane režimu Lock s 50:50 rozdelením krútiaceho momentu) a skvelé nájazdové uhly (31° predný, 36° zadný) ho radia medzi najschopnejšie autá v triede.
Motorizácie a výkony
Dostupné motory:
- 1.0 TCe (74 kW/100 k) s LPG v základe (iba pre predný pohon)
- 1.2 TCe (96 kW/130 k) s 48V mild hybridom (exkluzívne pre 4×4 verzie)
- 1.6 HEV full hybrid (104 kW/140 k) s automatickou prevodovkou (iba predný pohon)
Testovaná 1.2 TCe verzia dosahuje zrýchlenie 0–100 km/h za 10,9 s. Napriek mild hybridu motor vykazuje vibrácie pod 2 000 ot./min a vyššiu spotrebu (priemer 6,9 l/100 km) v porovnaní s predošlým 1.3 TCe.
Interiér a výbava
Kabína prešla modernizáciou s 10-palcovým infotainmentom (Android Automotive) a indukčným nabíjaním. Materiály však zostávajú tvrdoplastové, čo znižuje prémiový dojem. Sedadlá v X-Trim výbave sú anatomicky tvarované s lepšou oporou chrbtice. Kritický bod zostáva obmedzený výhľad vpredu kvôli úzkemu čelnému sklu a masívnym stĺpikom. Cenným vylepšením je 448-litrový kufrík (pri 4×4 verzii) s plnohodnotnou rezervou.
Jazdné vlastnosti
V teréne Duster exceluje vďaka elektronicky riadenému pohonu 4×4 a krátkym prevodom. Na ceste prekvapí presnejším riadením a tichším podvozkom v porovnaní s predchodcom (hladina hluku pri 130 km/h: 71 dB). 6-rýchlostná manuálna prevodovka však vyžaduje presné radenie, hlavne za studena. Nízka hmotnosť (od 1 344 kg) a odolný podvozok s ochrannými krytmi (vrátane "kobry" na chráning podlahy) robia z neho ideálneho kandidáta pre náročnejšie trasy.
Cena a konkurencia
Základná cena za verziu s 1.0 TCe a LPG začína na 17 500 €, pričom testovaná 4×4 verzia 1.2 TCe sa pohybuje okolo 24 000 €. Hlavnými konkurentmi sú Suzuki Vitara (lepší motor, horšia off-road schopnosť) a SsangYong Korando (komfortnejší, drahší). Duster si udržiava monopol na kombináciu ceny a terénnych schopností.
Zhrnutie
Plusy:
- Vynikajúca svetlá výška a off-road schopnosti
- Dostupnosť LPG pri základnom motore
- Odolný podvozok s kompletnou ochranou podvozku
- Android Automotive systém s hardwarovými ovládacími prvkami
- Konkurrencieschopná cena v triede
Mínusy:
- Obmedzený výhľad z kabíny kvôli dizajnu
- Vibrujúci trojvalec 1.2 TCe v nízkych otáčkach
- Nedostatočný výber pneumatík pre 18" kolesá (255/60 R18)
- Manuálna prevodovka s nepresným radením
- TVrdé plastové materiály v interiéri