Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Citroën C3 1.2 Turbo.



Nový Citroën C3 prichádza na slovenský trh s cieľom ponúknuť čo najlepší pomer ceny a hodnoty. Automobil je vyrábaný na Slovensku v Trnave a vyniká komfortným pružením, čo ho robí ideálnym pre naše cesty.

Dizajn a rozmery

Model C3 prešiel štyrmi generáciami. Posledná verzia je čistokrvný crossover so zvýšenou karosériou o 9,5 cm oproti predchodcovi. Automobil má dĺžku 4,3 metra a svetlú výšku 9,5 cm, čo zabezpečuje lepšiu priechodnosť ľahkým terénom.

Platforma a technológie

C3 stojí na platforme SmartCar, ktorá je flexibilnou verziou platformy CMP. Podporuje rôzne pohonné jednotky – elektrické, hybridné aj spaľovacie motory. Napriek nízkej cene ponúka kvalitné odpruženie s hydraulickými dorazmi.

Batožinový priestor

V základe sú k dispozícii 16-palcové oceľové disky, vyššie výbavy majú 17-palcové zliatinové disky. Batožinový priestor má objem 310 litrov, čo je mierne viac ako predchádzajúca generácia. Po sklopení zadných sedadiel vznikne priestor s objemom 1200 litrov.

Základné verzie disponujú halogénovými svetlami, vyššie výbavy majú full LED svetlá. Svetlomety nemajú pokročilé funkcie, ako automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Cena

Základná cena modelu je 14 500 eur, čo je atraktívna ponuka v segmente crossoverov. Plne vybavená verzia MAX stojí 17 500 eur, pričom s príplatkami môže cena narásť na približne 18 500 eur. Treba však poznamenať, že ani najvyššia výbava neponúka všetky funkcie dostupné u konkurencie.

Motorizácia

C3 ponúka tri motorizácie: elektrickú, mild-hybridnú a spaľovaciu. Testovaný model mal základný 1,2-litrový trojvalec turbo s výkonom 74 kW (100 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Motor je teraz vybavený reťazovým rozvodom namiesto problematického remeňa v oleji. Zrýchlenie na 100 km/h trvá 10,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 160 km/h.

Interiér a komfort

Interiér je minimalistický, ale pôsobí hodnotne. Palubná doska je čiastočne potiahnutá látkou a dvere majú koženkové obklady. Manuálna klimatizácia je ovládaná samostatným panelom. Infotainment systém je rýchly, prehľadný a podporuje bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto.

Jazdné vlastnosti

Jazdný komfort je výborný, vďaka mäkkým sedadlám a dobrému odpruženiu. Zadné sedadlá ponúkajú dostatok priestoru, no stredová lakťová opierka chýba. Volant je malý, inšpirovaný modelmi Peugeot, ale prístrojový panel je lepšie umiestnený.

Hodnotenie

  • Plusy:
    • Komfortné pruženie
    • Dobrý pomer ceny a hodnoty
    • Pomerne priestranný interiér
    • Jednoduché a rýchle ovládanie infotainmentu
  • Mínusy:
    • Chýbajú niektoré prvky výbavy aj v najvyššej verzii
    • Vysoká nakladacia hrana kufra
    • Absencia otáčkomera v manuálnej verzii


Odporúčané