Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta BMW X3 20d.



Exteriér a dizajn

BMW X3 prvej generácie prešlo výraznými dizajnovými úpravami. Predok auta pripomína novšie modely BMW so širokými grilemi a dynamickými líniami. Výrazným prvkom je adaptívne plné LED svetlomety s funkciou vyrezávania svetelného lúča, čo zlepšuje viditeľnosť bez oslnenia ostatných vodičov. Aerodynamický koeficient 0,27 je pre SUV veľmi dobrý a prispieva k nižšej hlučnosti aj spotrebe.

Interiér

Interiér BMW X3 ponúka výbornú ergonómiu vodičského postoja s možnosťou extrémne širokého nastavenia volantu a sedadiel. Materiály sú väčšinou kvalitné, no niektoré plastové časti pôsobia lacno (napr. priestor pre nohy vzadu). Panoramatická strešná okno pridáva priestranstvo, ale nie je otvárateľné. Základná výbava je bohatá, vrátane ambientného osvetlenia a 10-palcového displeja iDrive.

Motor a výkony

Testovaná verzia 20D s 2.0L štvorvalcovým dieselom (145 kW/197 koní, 400 Nm) je najpredávanejšia. Motor je prekvapivo tichý aj pri vyšších otáčkach a v kombinácii s 8-stupňovým automatom dosahuje zrýchlenie 0-100 km/h za 7,7 s. Spotreba sa pohybuje okolo 5,5-6,1 l/100 km. Systém mild hybrid (8 kW elektromotor) znižuje emisie, no neumožňuje jazdu len na elektriku.

Jazdné vlastnosti

Vďaka prepracovanému podvozku a 19% širšej rozchodu kolies je X3 stabilný v zákrutách. Elektronicky nastaviteľný podvozok ponúka režimy Comfort a Sport. Hoci jazda je plynulá, niektorí používatelia môžu vnímať podvozok ako príliš tuhý. Hlučnosť v kabíne je nízka (62 dB), čo radí X3 medzi najtichšie SUV v triede.

Technológie

Systém iDrive 8 je intuitívny, ale niektoré funkcie (napr. pamäťové parkovanie) vyžadujú prihlásenie do BMW ID. Chváli sa adaptívny tempomat a asistent pre jazdu v pruhu. Kritike podlieha nedostatočná štandardná výbava akustických skiel, ktoré sú dostupné len ako príplatok.

Priestor a praktickosť

Batožinový priestor je 570 litrov (až 1 700 l po sklopení sedadiel) s praktickými doplnkami ako sieťka a dvojité dno. Problémom je nízka kvalita plastov v zadnej časti interiéru. Priestor pre cestujúcich vzadu je primeraný, no chýba možnosť posúvať sedadlá.

Zhrnutie

Plusy:


  • Vynikajúca ergonómia a nastaviteľnosť vodičského postoja
  • Tichý a výkonný 2.0L dieselový motor
  • Nízka hlučnosť v kabíne (62 dB)
  • Dobrá aerodynamika a stabilita v zákrutách
  • Bohatá základná výbava

Mínusy:


  • Lacné plastové materiály v zadnej časti interiéru
  • Niektoré funkcie vyžadujú prihlásenie do BMW ID
  • Panoramatické okno nie je otvárateľné
  • Vysoká cena plne vybavenej verzie (až 80 000 €)


Odporúčané