- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
BMW iX2 xDrive30
Zhrnutie video recenzie auta: BMW iX2
BMW iX2 je elektrická verzia modelu X2, ktorá predstavuje vstupnú bránu do sveta elektromobilov značky BMW. Tento model zdieľa platformu s modelom iX1 a ponúka podobné technické riešenia, no s odlišným dizajnom a cieľovou skupinou. V tejto recenzii sa pozrieme na to, ako sa iX2 vyrovnáva s konkurenciou a či si zaslúži svoju pozíciu v ponuke BMW.
Exteriér a dizajn
BMW iX2 sa od svojho brata iX1 líši predovšetkým zadnou časťou. Zatiaľ čo predná časť je takmer identická, zadná časť pripomína štýl kupé s klesajúcou strechou, čo je typické pre moderné BMW modely. Tento dizajnový prvok však nie je pre každého – niektorí ho považujú za príliš experimentálny. 20-palcové kolesá a športové línie dodávajú autu dynamický vzhľad, no zadné svetlá môžu pôsobiť nevyvážene v porovnaní s mohutnou prednou maskou.
Interiér a priestor
Interiér iX2 je typický pre BMW – kvalitné materiály, ergonomické usporiadanie a moderné technológie. Vodič má k dispozícii 10,25-palcový digitálny prístrojový panel a 10,7-palcový dotykový displej. Priestor vpredu je dostatočný pre vodiča do 180 cm, no zadné sedadlá sú tesnejšie, čo je typické pre modely tejto veľkosti. Batožinový priestor s objemom 525 litrov je praktický, no chýba možnosť nastavenia podlahy do troch úrovní, čo by zvýšilo flexibilitu.
Technika a jazdné vlastnosti
BMW iX2 je poháňané elektromotorom s výkonom 230 kW (313 k) a krútiacim momentom 494 Nm. Vďaka tomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy. Režim "Boost" poskytuje plný výkon a výrazne zvyšuje dynamiku jazdy. Podvozok je vyladený na komfort, čo je znateľné najmä pri jazde v meste a na diaľnici. Rekuperácia je plynulá a vďaka adaptívnemu režimu možno nastaviť intenzitu podľa preferencií.
Spotreba
Spotreba energie sa pohybuje okolo 21 kWh/100 km v kombinovanom cykle, čo je porovnateľné s konkurenciou. Dojazd je deklarovaný na 440 km, čo je dostatočné pre každodenné použitie. Nabíjanie je možné pri výkone až 130 kW, čo umožňuje nabitie z 10 na 80 % za približne 30 minút. Avšak, na dosiahnutie maximálneho výkonu nabíjania je potrebný vhodný nabíjací stojan.
Výbava a technológie
Základná výbava iX2 zahŕňa adaptívny tempomat, bezdrôtové nabíjanie, elektrické sedadlá s vyhrievaním a digitálne klíčenie. Voliteľné sú prvky ako 360-stupňová kamera, masážne sedadlá a prémiový zvukový systém Harman Kardon. Systém asistenčných funkcií je vyspelý, no niektoré prvky, ako upozornenia na prekročenie rýchlosti, môžu byť pre niektorých vodičov otravné.
Cena
BMW iX2 sa pohybuje v cenovej hladine od 72 000 €, čo ho radí medzi prémiové elektrické SUV. V tejto cenovej kategórii konkurovatelia ako Mercedes EQA alebo Audi Q4 e-tron ponúkajú podobné vlastnosti, no s odlišným dizajnom a jazdným zážitkom. BMW iX2 sa zameriava na tých, ktorí oceňujú dynamický dizajn a športový charakter.
Zhrnutie
Plusy:
- Dynamický a moderný dizajn
- Vynikajúce jazdné vlastnosti a komfort
- Kvalitný interiér s prémiovými materiálmi
- Dojazd
- Pokročilé asistenčné systémy
Mínusy:
- Obmedzený priestor pre zadných cestujúcich
- Vyššia cena v porovnaní s konkurenciou
- Nabíjanie vyžaduje vhodný stojan na dosiahnutie maximálneho výkonu
- Niektoré asistenčné systémy môžu byť otravné