- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Audi Q8 50 TDI quattro
Zhrnutie video recenzie auta Audi Q8 50 TDI quattro.
Audi Q8, ktorá prešla faceliftom, má na prvý pohľad len minimálne zmeny, no interiér zostáva takmer nezmenený. Hlavnou slabinou je zastaraný infotainment a vizuálna strohosť interiéru.. Napriek tomu si zachováva špičkové jazdné vlastnosti a komfort.
Interiér
Interiér sa nesie v minimalistickom duchu, no pôsobí sterilne a fádne. Napriek tomu je priestranný, s precíznym prešívaním a množstvom piano-laku. Volant, palubovka a displeje zostali po modernizácii takmer nezmenené, no pribudli nové dekory a vylepšené povrchové štruktúry. Infotainment síce podporuje aplikácie tretích strán, no graficky pôsobí zastaralo a neponúka moderné animácie či rozšírenú realitu. Ovládací panel klimatizácie je čisto dotykový a funguje výborne, konkurencia sa v tomto smere má čo učiť.
Exteriér
Facelift priniesol nové farby, vrátane odtieňa Sahir Gold, čierne 22-palcové disky a červené brzdové strmene. Predná maska má novú voštinovú štruktúru a už len dvojrozmerné kruhy, ktoré plynulejšie prechádzajú do svetiel, čím je umocnená robustnosť a dramatickosť. Nové laserové diaľkové svetlá posúvajú grafiku osvetlenia na novú úroveň, pričom digitálny svetelný podpis ponúka štyri rôzne režimy, ktoré sa menia aj v závislosti od jazdného režimu. Zadné OLED svetlá majú funkciu signalizácie priblíženia, čím zvyšujú bezpečnosť a vizuálnu atraktivitu.
Jazdné vlastnosti
Audi Q8 vo verzii 50 TDI ponúka naftový 3-litrový V6 motor s výkonom 286 koní a 600 Nm. Stály pohon quattro a 8-stupňová automatická prevodovka zabezpečujú plynulú jazdu s priemernou spotrebou okolo 9 litrov na 100 km, pričom pri úspornej jazde je možné dosiahnuť aj hodnoty pod 8 litrov. Napriek tomu, že konkurencia ponúka o niečo kultivovanejší chod radových šesťvalcov a rýchlejšie prevodovky, Q8 vyniká podvozkom.
Podvozok je jedným z hlavných lákadiel – vzduchové odpruženie a riadená zadná náprava umožňujú výborný komfort aj na veľkých 22-palcových diskoch. SUV s takto veľkými kolesami dokáže prekvapivo dobre zvládať nerovnosti a súčasne ponúka športový charakter pri dynamickej jazde. SQ8 so 23-palcovými kolesami a aktívnymi stabilizátormi ponúka ešte vyššiu úroveň jazdných vlastností, pričom RS Q8 posúva limity SUV ešte ďalej.
Záver
Facelift síce nepriniesol veľa zmien, no Audi Q8 zostáva silným hráčom v segmente. Skvelá kombinácia dizajnu, technológií a jazdných vlastností z nej robí jedno z najlepších SUV vo svojej triede. Aj napriek niektorým nedostatkom v interiéri a infotainmente ponúka výborný komfort, priestornosť a jazdné vlastnosti, čím prekonáva viacerých konkurentov.
Plusy a mínusy
- Plusy:
- Výborný vzduchový podvozok s prispôsobivými tlmičmi
- Priestranný interiér s kvalitnými materiálmi
- Kultivovaný a úsporný naftový motor
- Špičkové svetlá s pokročilou grafikou
- Moderný a agresívny dizajn po facelifte
- Mínusy:
- Zastaralý infotainment bez pokročilých animácií
- Sterilný interiér s minimálnou individualizáciou
- Niektoré plastové prvky v interiéri (volant, tlačidlá)
- Vyššia cena oproti niektorým konkurentom
- Absencia výraznejších technických inovácií po facelifte