Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Audi A5 Avant 2.0 TDI quattro.



Audi A5 Avant prichádza ako nástupca modelu A4 Avant v segmente strednej triedy kombi. Audi reorganizovalo svoju ponuku – párne čísla sú teraz vyhradené pre elektromobily, a preto novinka nesie označenie A5. Okrem klasického kombi ponúka aj liftback verziu s inovatívnym dizajnom a vylepšenou aerodynamikou (Cx 0,25 pre liftback, 0,27 pre kombi).

Platforma

A5 stojí na novej platforme PPE (Premium Platform Combustion) určenej pre spaľovacie motory. Predná náprava vychádza z konštrukcie Audi A6 s lichobežníkovým usporiadaním a dvoma spodnými ramenami. Zadná náprava využíva 5-článkové vylepšené riešenie s komponentmi z vyšších modelov. Štandardne ponúka tri varianty podvozku: základný, sportový (nížší o 2 cm) a adaptívny s možnosťou nastavenia tlmičov.

Kolesá

Základné 17-palcové disky možno nahradiť až 20-palcovými Audi Sport koliesami (príplatok 230 – 4 200 €). Testovaný model mal 19-palcové disky s pneumatikami 245/40 R19. Podvozok je kompatibilný s adaptívnym znížením a dynamickým riadením.

Motorizácie a hybridný systém

Ponuka zahŕňa:

  • 2.0 TFSI (110 kW alebo 150 kW)
  • 2.0 TDI (125 kW)
  • Vrcholný 3.0 TFSI s 277 kW (S5)
Testovaný 2.0 TDI s mild-hybridom (25 kW rekuperácia) zrýchli na 100 km/h za 6,9 s. Hybridný systém s 7 kWh batériou umožňuje jazdu čisto na elektrinu pri nízkych rýchlostiach. Spotreba sa pohybuje od 5,3 l/100 km (mimomesto) po 6,6 l/100 km (mesto).

Rozmery

Oproti predchodcovi narástli rozmery:

  • Dĺžka: +4 cm (4,83 m)
  • Rozvor: +7 cm (2,9 m)
Kufrový priestor je 408 l (1 390 l so sklopenými sedadlami). Zadný priestor umožňuje pohodlnú jazdu aj pre cestujúcich nad 180 cm.

Design

Liftback verzia má integrovaný spojler a zosilnené línie karosérie. Nový dizajn blatníkov a športovo stuhnuté boky zvyšujú aerodynamickú efektivitu. LED Matrix svetlá (8 režimov) a OLED zadné svetlá sú dostupné ako príplatkové vybavenie.

Interiér

Kabína používa prémiové materiály s trojicou displejov (12,3" virtuálny kokpit + 14,5" hlavný + 10,1" spodný). Ergonómia volantu s fyzickými tlačidlami a možnosťou nastavenia "skratiek" pre asistentské systémy. Sedadlá (látkové/kožené) majú 40:20:40 skladanie a výborné bočné vedenie. Kritizovaný je lesklý plast na stredovej konzole.

Jazdné vlastnosti

Napriek hmotnosti 1 770 kg (pre 2.0 TDI) auto dobre maskuje váhu vďaka:

  • Progresívnemu riadeniu (2.3 otáčky)
  • Kvattro Ultra pohonu s odpojiteľným kardanom
  • Vynikajúcej izolácii (65,5 dB pri 130 km/h)
Základný podvozok poskytuje kompromis medzi komfortom a dynamikou, športové verzie s adaptívnymi tlmičmi sú vhodnejšie pre náročnejších vodičov.

Cena a konkurencia

Základná cena začína na 43 400 €. Testovaný model s vybavením (19" kolesá, LED Matrix, prémiový zvuk) dosiahol 70 000 €. Priame konkrentné modely ako BMW Rad 5 alebo Mercedes E-Class ponúkajú podobnú úroveň za porovnateľnú cenu.

Zhrnutie

Plusy:
  • Moderná platforma PPE s vynikajúcou výbavou
  • Efektívny mild-hybrid systém
  • Špičkový priestor pre cestujúcich
  • Kvalitné spracovanie interiéru
  • Vynikajúca aerodynamika a svetelná technika
Mínusy:
  • Vysoká konečná cena s príplatkovými prvkami
  • Váha presahujúca 1 700 kg
  • Občasné "škubanie" pri prepínaní hybridného režimu
  • Lesklé plasty náchylné na poškrabanie
  • Vysoké ložné hrany kufra

Modely značky Audi

A1 A3 A3 Sportback A4 A5 A6 A6 Avant A7 A8 Allroad E-tron Q2 Q3 Q4 e-tron Q5 Q7 Q8 R8 R8 RS3 RS4 RS5 RS6 RS6 Avant RS7 S1 S3 S5 S6 S8 SQ3 SQ5 SQ7 SQ8 TT

Typy

4x4 Kombi



Odporúčané