- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Audi A5 Avant 2.0 TDI quattro
Zhrnutie video recenzie auta Audi A5 Avant 2.0 TDI quattro.
Audi A5 Avant prichádza ako nástupca modelu A4 Avant v segmente strednej triedy kombi. Audi reorganizovalo svoju ponuku – párne čísla sú teraz vyhradené pre elektromobily, a preto novinka nesie označenie A5. Okrem klasického kombi ponúka aj liftback verziu s inovatívnym dizajnom a vylepšenou aerodynamikou (Cx 0,25 pre liftback, 0,27 pre kombi).
Platforma
A5 stojí na novej platforme PPE (Premium Platform Combustion) určenej pre spaľovacie motory. Predná náprava vychádza z konštrukcie Audi A6 s lichobežníkovým usporiadaním a dvoma spodnými ramenami. Zadná náprava využíva 5-článkové vylepšené riešenie s komponentmi z vyšších modelov. Štandardne ponúka tri varianty podvozku: základný, sportový (nížší o 2 cm) a adaptívny s možnosťou nastavenia tlmičov.
Kolesá
Základné 17-palcové disky možno nahradiť až 20-palcovými Audi Sport koliesami (príplatok 230 – 4 200 €). Testovaný model mal 19-palcové disky s pneumatikami 245/40 R19. Podvozok je kompatibilný s adaptívnym znížením a dynamickým riadením.
Motorizácie a hybridný systém
Ponuka zahŕňa:
- 2.0 TFSI (110 kW alebo 150 kW)
- 2.0 TDI (125 kW)
- Vrcholný 3.0 TFSI s 277 kW (S5)
Rozmery
Oproti predchodcovi narástli rozmery:
- Dĺžka: +4 cm (4,83 m)
- Rozvor: +7 cm (2,9 m)
Design
Liftback verzia má integrovaný spojler a zosilnené línie karosérie. Nový dizajn blatníkov a športovo stuhnuté boky zvyšujú aerodynamickú efektivitu. LED Matrix svetlá (8 režimov) a OLED zadné svetlá sú dostupné ako príplatkové vybavenie.
Interiér
Kabína používa prémiové materiály s trojicou displejov (12,3" virtuálny kokpit + 14,5" hlavný + 10,1" spodný). Ergonómia volantu s fyzickými tlačidlami a možnosťou nastavenia "skratiek" pre asistentské systémy. Sedadlá (látkové/kožené) majú 40:20:40 skladanie a výborné bočné vedenie. Kritizovaný je lesklý plast na stredovej konzole.
Jazdné vlastnosti
Napriek hmotnosti 1 770 kg (pre 2.0 TDI) auto dobre maskuje váhu vďaka:
- Progresívnemu riadeniu (2.3 otáčky)
- Kvattro Ultra pohonu s odpojiteľným kardanom
- Vynikajúcej izolácii (65,5 dB pri 130 km/h)
Cena a konkurencia
Základná cena začína na 43 400 €. Testovaný model s vybavením (19" kolesá, LED Matrix, prémiový zvuk) dosiahol 70 000 €. Priame konkrentné modely ako BMW Rad 5 alebo Mercedes E-Class ponúkajú podobnú úroveň za porovnateľnú cenu.
Zhrnutie
Plusy:- Moderná platforma PPE s vynikajúcou výbavou
- Efektívny mild-hybrid systém
- Špičkový priestor pre cestujúcich
- Kvalitné spracovanie interiéru
- Vynikajúca aerodynamika a svetelná technika
- Vysoká konečná cena s príplatkovými prvkami
- Váha presahujúca 1 700 kg
- Občasné "škubanie" pri prepínaní hybridného režimu
- Lesklé plasty náchylné na poškrabanie
- Vysoké ložné hrany kufra