Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Audi A5 2.0 TDI MHEV quattro



Nemecké prémiové automobilky sa spoliehajú, že ich priaznivci budú stále preferovať kombináciu zvyku a nostalgie pri kúpe nového auta. Možno aj preto sa v Audi rozhodli, že nové generácie ich modelov nebudú len praktické presúvadlá, ale aj autá, ktoré ponúkajú emócie a radosť z jazdy.

Dizajn a exteriér

Nové Audi A5 prešlo výraznými zmenami. Bezrámové okná sú minulosťou a ikonická silueta Sportback je preč. Zabudnite aj na trojdverový variant a kabriolet – teraz je k dispozícii len limuzína a kombi. Liftbackový dizajn dodáva autu športový vzhľad a krátke previsy spolu s rozšírenými blatníkmi zvýrazňujú jeho dynamiku.

Pôsobí nízko – na výšku nemá ani 1,50 m pri dĺžke viac ako 4,80 m. Väčší rázvor (+7 cm) zabezpečuje viac miesta pre pasažierov. Audi A5 stojí na novej podvozkovej platforme PPC, pripravenej aj pre výkonné verzie.

Podvozok a technológie

Podvozok Audi A5 čerpá z modelov A6 a Q7. Predná viacprvková náprava zabezpečuje skvelú stabilitu a pohodlie. Zadná náprava pochádza z Q7 a elektrický stabilizátor prispieva k lepším jazdným vlastnostiam. Diferenciál je prekrytý, čo pôsobí prémiovo.

Ikonická maska chladiča Single Frame je širšia a posunutá dozadu pre lepšiu aerodynamiku (koeficient odporu vzduchu len 0,27). Matrix LED svetlomety ponúkajú skvelú viditeľnosť a zapustené kľučky dverí zvyšujú estetiku aj aerodynamiku. Pri nehode ich možno mechanicky otvoriť.

Motorizácia

Pod kapotou testovanej verzie sa nachádza radový, preplňovaný 2,0-litrový dieselový štvorvalec generácie EA288 EVO s výkonom 150 kW. Vyznačuje sa upraveným spaľovaním, snímačom tlaku vo valcoch, systémom Twin-Dosing na úpravu výfukových plynov a vyvažovacími hriadeľmi pre kultivovanejší chod.

Maximálny krútiaci moment 400 Nm je dostupný od 1750 do 3250 otáčok. Nový mild-hybridný systém MHEV Plus integruje generátor priamo do dvojspojkovej prevodovky S-Tronic, čím umožňuje krátke jazdy na elektrinu. Elektrický výkon dosahuje 18 kW (24 koní) a 250 Nm.

Jazdné vlastnosti

Jazda s Audi A5 je komfortná aj dynamická. Pohon všetkých kolies Quattro zabezpečuje vynikajúcu trakciu. V režime Sport akceleruje z 0 na 100 km/h pod 8 sekúnd. S-Tronic prevodovka radí plynulo, pričom v režime Comfort a Efficiency zaisťuje pohodlnú jazdu.

Podvozok skvele absorbuje nerovnosti aj napriek 20-palcovým kolesám. Dynamická jazda v zákrutách je stabilná, vďaka čomu sa Audi A5 správa sebaisto aj pri vyšších rýchlostiach.

Spotreba paliva

Pri mestskej jazde sa najviac prejavuje mild-hybridný systém, ktorý dokáže vypínať spaľovací motor v križovatkách a pri nízkej rýchlosti využívať elektrinu. Spotreba v meste je 6,6 l/100 km, na okreskách 5,9 l/100 km a na diaľnici pri 135 km/h 7,0 l/100 km. Priemerná spotreba je 6,1 l/100 km.

Interiér a komfort

Interiér Audi A5 pôsobí luxusne a moderné technológie sú orientované na vodiča. Dominantou je veľký zakrivený displej, pričom klimatizácia má samostatné ovládanie. Palubná doska elegantne nadväzuje na čalúnenie dverí, čo je odkaz na staršie modely.

Športové sedadlá s mechanickým ovládaním ponúkajú vynikajúcu oporu v zákrutách vďaka výraznému bočnému vedeniu. Priestor na zadných sedadlách sa zväčšil o 15 mm, avšak vyšší pasažieri si musia dávať pozor pri nastupovaní kvôli nízkej streche.

Plusy a mínusy

  • Plusy:
  • Moderný a športový dizajn
  • Skvelé jazdné vlastnosti
  • Kvalitné spracovanie interiéru
  • Úsporný diesel s mild-hybridným systémom
  • Matrix LED svetlomety s inteligentným osvetlením
  • Mínusy:
  • Nižšia praktickosť oproti SUV
  • Vyššia cena oproti konkurencii
  • Obmedzený priestor na zadných sedadlách pre vyšších pasažierov

Modely značky Audi

A1 A3 A3 Sportback A4 A5 A6 A6 Avant A7 A8 Allroad E-tron Q2 Q3 Q4 e-tron Q5 Q7 Q8 R8 R8 RS3 RS4 RS5 RS6 RS6 Avant RS7 S1 S3 S5 S6 S8 SQ3 SQ5 SQ7 SQ8 TT

Typy

4x4 Liftback



Odporúčané