- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Audi A5 2.0 TDI MHEV quattro
Zhrnutie video recenzie auta Audi A5 2.0 TDI MHEV quattro
Nemecké prémiové automobilky sa spoliehajú, že ich priaznivci budú stále preferovať kombináciu zvyku a nostalgie pri kúpe nového auta. Možno aj preto sa v Audi rozhodli, že nové generácie ich modelov nebudú len praktické presúvadlá, ale aj autá, ktoré ponúkajú emócie a radosť z jazdy.
Dizajn a exteriér
Nové Audi A5 prešlo výraznými zmenami. Bezrámové okná sú minulosťou a ikonická silueta Sportback je preč. Zabudnite aj na trojdverový variant a kabriolet – teraz je k dispozícii len limuzína a kombi. Liftbackový dizajn dodáva autu športový vzhľad a krátke previsy spolu s rozšírenými blatníkmi zvýrazňujú jeho dynamiku.
Pôsobí nízko – na výšku nemá ani 1,50 m pri dĺžke viac ako 4,80 m. Väčší rázvor (+7 cm) zabezpečuje viac miesta pre pasažierov. Audi A5 stojí na novej podvozkovej platforme PPC, pripravenej aj pre výkonné verzie.
Podvozok a technológie
Podvozok Audi A5 čerpá z modelov A6 a Q7. Predná viacprvková náprava zabezpečuje skvelú stabilitu a pohodlie. Zadná náprava pochádza z Q7 a elektrický stabilizátor prispieva k lepším jazdným vlastnostiam. Diferenciál je prekrytý, čo pôsobí prémiovo.
Ikonická maska chladiča Single Frame je širšia a posunutá dozadu pre lepšiu aerodynamiku (koeficient odporu vzduchu len 0,27). Matrix LED svetlomety ponúkajú skvelú viditeľnosť a zapustené kľučky dverí zvyšujú estetiku aj aerodynamiku. Pri nehode ich možno mechanicky otvoriť.
Motorizácia
Pod kapotou testovanej verzie sa nachádza radový, preplňovaný 2,0-litrový dieselový štvorvalec generácie EA288 EVO s výkonom 150 kW. Vyznačuje sa upraveným spaľovaním, snímačom tlaku vo valcoch, systémom Twin-Dosing na úpravu výfukových plynov a vyvažovacími hriadeľmi pre kultivovanejší chod.
Maximálny krútiaci moment 400 Nm je dostupný od 1750 do 3250 otáčok. Nový mild-hybridný systém MHEV Plus integruje generátor priamo do dvojspojkovej prevodovky S-Tronic, čím umožňuje krátke jazdy na elektrinu. Elektrický výkon dosahuje 18 kW (24 koní) a 250 Nm.
Jazdné vlastnosti
Jazda s Audi A5 je komfortná aj dynamická. Pohon všetkých kolies Quattro zabezpečuje vynikajúcu trakciu. V režime Sport akceleruje z 0 na 100 km/h pod 8 sekúnd. S-Tronic prevodovka radí plynulo, pričom v režime Comfort a Efficiency zaisťuje pohodlnú jazdu.
Podvozok skvele absorbuje nerovnosti aj napriek 20-palcovým kolesám. Dynamická jazda v zákrutách je stabilná, vďaka čomu sa Audi A5 správa sebaisto aj pri vyšších rýchlostiach.
Spotreba paliva
Pri mestskej jazde sa najviac prejavuje mild-hybridný systém, ktorý dokáže vypínať spaľovací motor v križovatkách a pri nízkej rýchlosti využívať elektrinu. Spotreba v meste je 6,6 l/100 km, na okreskách 5,9 l/100 km a na diaľnici pri 135 km/h 7,0 l/100 km. Priemerná spotreba je 6,1 l/100 km.
Interiér a komfort
Interiér Audi A5 pôsobí luxusne a moderné technológie sú orientované na vodiča. Dominantou je veľký zakrivený displej, pričom klimatizácia má samostatné ovládanie. Palubná doska elegantne nadväzuje na čalúnenie dverí, čo je odkaz na staršie modely.
Športové sedadlá s mechanickým ovládaním ponúkajú vynikajúcu oporu v zákrutách vďaka výraznému bočnému vedeniu. Priestor na zadných sedadlách sa zväčšil o 15 mm, avšak vyšší pasažieri si musia dávať pozor pri nastupovaní kvôli nízkej streche.
Plusy a mínusy
- Plusy:
- Moderný a športový dizajn
- Skvelé jazdné vlastnosti
- Kvalitné spracovanie interiéru
- Úsporný diesel s mild-hybridným systémom
- Matrix LED svetlomety s inteligentným osvetlením
- Mínusy:
- Nižšia praktickosť oproti SUV
- Vyššia cena oproti konkurencii
- Obmedzený priestor na zadných sedadlách pre vyšších pasažierov