- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Zhrnutie video recenzie auta Alfa Romeo Junior mHEV
Alfa Romeo Junior, pôvodne plánovaná ako "Milano", je najmenším crossoverom v ponuke značky. Kvôli politickým tlakom zmenila názov na Junior, čo odkazuje na historické modely zo 60. a 70. rokov. Vyrába sa v Poľsku na platforme zdieľanej s modelmi ako Peugeot 2008, Opel Mokka alebo Jeep Avenger.
Design a exteriér
Junior zaujíma typickým dynamickým dizajnom Alfa Romeo s 3D tvarovanou strechou a športovými prvkami. Kritizovaný je však umelý výzor prednej masky s nízko umiestneným logom. K dispozícii sú LED svetlá s adaptívnou funkciou, 18-palcové disky a aerodynamické prvky. Zadné svetlá majú moderný "C" tvar.
Technika a výkon
Základnú pohonnú jednotku tvorí 1.2-litrový trojvalec Turbo Hybrid (100 kW/230 Nm) so 48V mild-hybridnou technológiou. Systém kombinuje 6-stupňovú automatickú prevodovku s elektromotorom (21 kW), čo umožňuje jazdu v elektrickom móde až 50 % času v meste. Spotreba sa pohybuje medzi 4.7-5.5 l/100 km. Elektrická verzia ponúka 2 výkonové stupne (114 kW alebo 156 kW).
Interiér a technológie
Kabína kombinuje minimalistický dizajn s 10.25-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a 10-palcovým dotykovým displejom. Výbava zahŕňa bezdrôtové nabíjanie, 3x USB-C konektory, kožený volant s masážnymi funkciami sedadiel a adaptívny tempomat. Kritizovaný je nedostatok priestoru vzadu a jednoduché materiály v základnej výbave.
Jazdné vlastnosti
Vďaka vyladenému podvozku a režimu DNA (Alfa Romeo Dynamic Drive) poskytuje Junior plynulú a agilnú jazdu. Elektrické posilňovanie riadenia je citlivé, no prehľadnosť zákrut komplikuje nízka kapotáž. Trojvalec pri nízkych otáčkach vibruje, čo znižuje komfort na diaľnici.
Batožinový priestor a praktickosť
Kufr má objem 455 litrov (pri hybridnej verzii), čo je o 15 % viac ako pri elektrickej verzii. Priestor vpredu je dostatočný pre vodicu do 180 cm, no zadné sedadlá sú tesné pre dospelých. Chýba možnosť nastavenia predných sedadiel do "taxi módu".
Cena
Základná cena začína na 27 000 €, plne vybavené verzie stoja cez 30 000 €. V ponuke sú 2 výbavové stupne – Sprint a Veloce. Medzi prémiové prvky patria matné lakovanie, 360° kamera alebo digitálne klíčenie. Chýbajúci 3. stierač zadného skla je praktický problém.
Zhrnutie
Plusy:
- Výrazný športový dizajn typický pre Alfa Romeo
- Dynamické jazdné vlastnosti vďaka režimu DNA
- Vysoká efektivita hybridného pohonu
- Dobre vybavený interiér už v základnej verzii
- Konkurencieschopná cenová politika
Mínusy:
- Obmedzený priestor pre zadných cestujúcich
- Vibrácie trojvalca pri nízkych otáčkach
- Nízka kvalita materiálov v základnej výbave
- Chýbajúci 3. stierač zadného skla
- Obmedzené možnosti personalizácie