- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Alfa Romeo Junior
Zhrnutie video recenzie auta Alfa Romeo Junior
Tak toto tu ešte nebolo. Alfa Romeo sa ako posledný mohikán snaží držať vlastných technológií napriek tomu, že už niekoľko rokov patrí do skupiny Stellantis. No teraz prichádza model, ktorý má so Stellantisom spoločného celkom dosť – Junior.
Dizajn
Junior je najmenším modelom značky, s dĺžkou menej ako 4,2 metra. Pôvodne mal niesť meno Milano, no kvôli námietkam talianskej vlády bol premenovaný na Junior. Model vychádza z platformy CMP2 a zdieľa technické základy s Jeep Avenger a Fiat 600.
Na prvý pohľad zaujme výraznými Matrixovými svetlami, typickou prednou maskou a tradične umiestnenou EČV nízko vzadu. Bočný profil odhaľuje crossoverový charakter s vysokou kabínou a krátkymi prevismi. Zadná časť pôsobí futuristicky vďaka unikátnemu svetelnému podpisu.
Interiér a výbava
Interiér je do značnej miery koncernový, s 10,4-palcovým displejom infotainmentu a digitálnym prístrojovým štítom. Zostali však typické Alfa prvky, ako štartovacie tlačidlo na volante a športové sedadlá s Alcantarou. Ovládanie klimatizácie a ďalších funkcií je riešené fyzickými tlačidlami.
Priestor na zadných sedadlách je obmedzený, najmä pre vyšších pasažierov, a v interiéri sa nájdu tvrdé plasty. Hybridná verzia ponúka kufor s objemom 400 litrov, pri sklopení sedadiel až 1 280 litrov.
Jazdné vlastnosti
Junior prichádza s dvoma pohonnými jednotkami – hybridom a elektromotorom. Hybrid využíva 1,2-litrový motor s výkonom 136 koní, umožňuje jazdu na elektrinu v nízkych rýchlostiach a priemerne spotrebuje 4,6 – 5,1 l/100 km.
Elektrická verzia má výkon 156 koní, zrýchli na 100 km/h za 9 sekúnd a ponúka dojazd okolo 400 km. Nabíjanie z 20 % na 80 % trvá približne 20 minút pri maximálnom výkone 100 kW.
Zhrnutie
- Plusy: Atraktívny dizajn, kvalitné spracovanie interiéru, pohodlná jazda, nízka spotreba hybridu.
- Mínusy: Obmedzený priestor vzadu, tvrdé plasty v interiéri, slabšie nastavenia rekuperácie v EV verzii.